Co należy zrobić z polisą w przypadku sprzedaży pojazdu?
Jeżeli sprzedajesz pojazd, wszystkie prawa i zobowiązania wynikające z polisy ubezpieczeniowej OC przechodzą na nowego właściciela. Do Twoich obowiązków należy przekazanie polisy nowemu właścicielowi, który może zdecydować, czy chce korzystać z niej do końca okresu jej ważności, czy woli ją rozwiązać.
Aby powiadomić nas o przeniesieniu własności pojazdu i przekazać polisę ubezpieczeniową nowemu właścicielowi, wykonaj następujące czynności:
- Wejdź do Strefy Klienta na stronie internetowej redclick.pl lub w aplikacji Redclick.
- Wybierz polisę, którą chcesz przenieść na nowego właściciela.
- Kliknij „Sprzedałem pojazd”.
- Wpisz datę sprzedaży i dane nowego właściciela.
- Wprowadź numer konta bankowego, na które zostanie zlecony zwrot za ubezpieczenia dodatkowe.
- Wczytaj i prześlij dokument potwierdzający przeniesienie własności pojazdu.
Rozpatrzymy Twój wniosek, a po jego realizacji wyślemy potwierdzenie zmiany i zwrotu środków.
Pamiętaj, że:
- zmianę własności pojazdu musisz zgłosić w ciągu 14 dni od daty sprzedaży;
- ubezpieczenia inne niż OC kończą swoją ważność w dniu sprzedaży pojazdu, więc otrzymasz zwrot składki za pozostały okres ważności takiego ubezpieczenia;
- przeniesiona umowa nie ulega automatycznemu przedłużeniu i kończy się w ostatnim dniu swojego okresu ważności.